Przejdź do głównej zawartości

Roboty uwalniają ludzi od powtarzalnych zadań

 Roboty uwalniają ludzi od powtarzalnych zadań

Sezon świąteczny to okres, w którym panuje najwięcej zakupów online. W tegoroczny Cyberponiedziałek i Czarny Piątek Amazon sprzedał ponad miliard produktów, a sprzedaż zakupów w Czarny Piątek wyniosła łącznie 9,8 miliarda dolarów. Typowy obiekt Amazon Hub w Port Wentworth w stanie Georgia przetworzył ponad 90 000 paczek podczas pracowitego weekendu zakupowego, w porównaniu z typowymi 50 000 paczek.

W okresie świątecznym Amazon (i wszyscy duzi sprzedawcy detaliczni) zwiększają zatrudnienie, ale Amazon był bombardowany skargami i procesami sądowymi dotyczącymi niebezpiecznych warunków pracy. Państwowe organy regulacyjne ds. pracy ukarały firmę Amazon grzywną za miejsce pracy, które naraża pracowników na zwiększone ryzyko urazów ergonomicznych i zaburzeń układu mięśniowo-szkieletowego podczas niezdarnego zginania i skręcania podczas przenoszenia towarów przez magazyn.

Robotyka oparta na sztucznej inteligencji może zmniejszyć liczbę urazów i zwiększyć produktywność pracowników, oprócz gotowania jedzenia lub pisania eseje akademickie. W Amazon roboty wykonują powtarzalne zadania lub podnoszą ciężkie przedmioty, które powodują znaczne obciążenie ludzkiego ciała, zmniejszając ryzyko obrażeń pracowników. Robotyka ze sztuczną inteligencją uzupełniałaby, a nie zastępowała pracę ludzką.

Amazon ma dziś w swoich zakładach 750 000 robotów, dziesięć lat po nabyciu Systemy Kiva. Wskaźnik wypadków w miejscu pracy w obiektach wyposażonych w roboty spadł o 15 procent w ciągu ostatniego roku.

Kontenerowy system przechowywania firmy Amazon wykorzystuje robotykę, aby dowiedzieć się, na której mobilnej półce lub w którym znajduje się pojemnik, znaleźć go i dostarczyć pojemnik do Pracownik. Dzięki temu pracownicy nie muszą sięgać po przedmioty. 

Zrobotyzowane systemy obsługi Amazon, Cardinal i Sparrow, pomagają pracownikom podczas sortowania. Cardinal sortuje ciężkie paczki (50 funtów) z skrzynek lub tac, czyta etykiety i umieszcza je na półce na kółkach. Pracownik nie musi podnosić i obracać ciężkiego przedmiotu. Gdy pracownik wyjmie z torby zamówione przez klienta paczki, Sparrow konsoliduje istniejące zapasy w różnych skrzynkach, aby zwrócić pełne skrzynki do magazynu. 

Najnowszy robot Amazona, Digit, uzupełnia Sparrow. Podnosi i przenosi puste torby, co jest kolejną bardzo powtarzalną czynnością, która powoduje zużycie ludzkiego ciała.

Proteus, autonomiczny robot mobilny, potrafi poruszać się po obiekcie i przenosić ciężkie przedmioty. Wprowadzony na rynek w czerwcu 2022 r., przenosi przedmioty o wadze ponad 50 funtów po półkach na kółkach (GoCarts) w placówce Amazon. Proteus może wykonywać zginanie i podnoszenie – dwie czynności, które powodują większe ryzyko obrażeń.

Ponadto Amazon eksperymentuje z systemem składającym się z wielu robotów o nazwie Sequoia w zakładzie Amazon w Houston w Teksasie. Sequoia dostarcza wszystkie torby pracownikom na ergonomicznym stanowisku pracy, gdzie pracownik musi wykonywać pracę jedynie na wysokości od połowy uda do połowy klatki piersiowej. Ta innowacja eliminuje potrzebę regularnego sięgania lub przysiadów, co jeszcze bardziej zmniejsza ryzyko kontuzji. 

Sequoia ulepszyła identyfikację i przechowywanie przychodzących zapasów o 75 procent, skracając czas wystawiania i aktualizowania zapasów na Amazon.com. Skróciło to również czas przetwarzania zamówień o 25 procent, przyspieszając czas wysyłki.

Dzięki wdrożeniu robotyki i sztucznej inteligencji Amazon może zmniejszyć liczbę obrażeń i wysyłać znacznie szybciej. W niektórych placówkach jednodniowych paczki „przygotowywane są do wysyłki w ciągu 11 minut od złożenia zamówienia w placówkach jednodniowych”, czyli o około godzinę szybciej niż w placówkach następnego dnia lub dwudniowych. 

Sztuczna inteligencja pomaga także Amazonowi tworzyć wydajne trasy dostaw, „dostosowując się w czasie rzeczywistym do warunków drogowych i pogodowych” oraz pomaga Amazonowi w codziennym prognozowaniu zapotrzebowanie na paczki, aby firma mogła przewidzieć, gdzie i kiedy rzeczy zostaną zamówione. Centra dostaw mogą obsłużyć ponad 110 000 paczek w okresie świątecznym, w porównaniu z 60 000, które zwykle obsługują.

Sztuczna inteligencja i robotyka wpłyną na miejsca pracy i zmienią różne branże, ale automatyzacja najpierw zacznie zastępować zawody, których ludzie nie chcą wykonywać . Robotyka wykorzystująca sztuczną inteligencję zwiększa produktywność w tych ręcznych zadaniach, podobnie jak maszyny potrajnie produktywność rolników na przełomie XIX i XX wieku. Roboty doskonale radzą sobie z dokładnie powtarzalnymi zadaniami, które ogłupiają ludzki umysł i obciążają ludzkie ciało. Wprowadzając robotykę do swojego systemu wysyłkowego, Amazon zwiększa wydajność i zmniejsza liczbę wypadków wśród pracowników. Sztuczna inteligencja i automatyzacja doprowadziły do ​​utworzenia 700 nowych typów stanowisk pracy związanych z robotyką w samym Amazonie. Robotyka może uzupełnić pracę człowieka i sprawić, że będzie ona bezpieczniejsza i wydajniejsza.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Błyskawica w Operacji „Pedestal”,czyli największa bitwa morska w ochronie konwoju na Maltę w II Wojnie Światowej.

Jak to widzą w Ameryce. Czy niższa inflacja zatrzyma podwyżki stóp?

Bohdan Wroński Wspomnienia płyną jak okręty