Przejdź do głównej zawartości

Powoli dochodzimy do ściany w oświacie. Wybór szkoły może promować przedsiębiorców wymijających się

 Wybór szkoły może promować przedsiębiorców wymijających się

Eksperci ds. edukacji od dziesięcioleci narzekają , że szkoły publiczne są nadmiernie regulowane .

Mnogość przepisów, których szkoły muszą przestrzegać, pochłania czas nauczycieli, czas poświęcany na dokumentowanie zgodności, zamiast na edukację dzieci. Podczas przesłuchania w Kongresie w 2011 roku jeden z pedagogów zauważył, że Krajowy program żywienia w szkołach wymaga „ codziennej pracy papierkowej półtorej godziny w każdej szkole”. W innych zeznaniach odnotowano wiele dni i liczbę personelu wymaganego do przestrzegania i dokumentowania zgodności z przepisami federalnymi.

Stany przyjęły publiczne szkoły społeczne , aby pomóc tradycyjnym szkołom publicznym wydostać się z tego bagna przepisów. Publiczne szkoły społeczne są finansowane przez rząd, prowadzone przez podmioty prywatne i nie podlegają wielu przepisom obowiązującym tradycyjne szkoły publiczne. Wiele szkół społecznych koncentruje swoje wysiłki na uczniach o szczególnych potrzebach, co pozwala im dostosować programy lepiej dostosowane do tych uczniów. Jednak niektóre badania sugerują, że szkoły społeczne nie są szczególnie innowacyjne . Chociaż badacze wykorzystali szkoły społeczne do określenia potencjalnych polityk mających na celu ulepszenie szkół , nie widzimy większych zmian w sposobie funkcjonowania szkół publicznych. 

Innowacje w szkołach publicznych są ograniczane przez ciągły rozwój przepisów federalnych, stanowych i umów nauczycieli. Publiczne szkoły społeczne w dalszym ciągu podlegają wielu z tych wymogów; Jeśli pozwalają na to przepisy, szkoły czarterowe zachowują się inaczej niż szkoły publiczne.

Jeśli szkoły społeczne nie wywierają presji na tradycyjne szkoły publiczne, aby wprowadzały innowacje, mogą to zrobić inne formy wyboru szkoły. Bony i programy przypominające bony mogą skłonić szkoły publiczne do zmian poprzez efekty konkurencyjności. Finansowanie szkół publicznych jest zazwyczaj powiązane z zapisami. Jeśli szkoły publiczne mają trudności z utrzymaniem rodzin przydzielonych do placówek opiekuńczych, mogą włożyć więcej wysiłku w zapewnienie jakości i usług preferowanych przez rodziców dla swoich dzieci. Analiza dowodów empirycznych sugeruje, że tak się dzieje .

Być może wybór szkoły pomoże w deregulacji w inny sposób. Aby pomóc w uchwaleniu rozszerzenia bonów na Florydzie na początku tego roku, projekt ustawy zawierał zapis dotyczący deregulacji szkół publicznych . Ustawodawcy dyskutują o alternatywnych programach nauczania, sposobach umożliwienia nastolatkom wcześniejszego ukończenia szkoły średniej lub przy mniej wiążących wymaganiach dotyczących egzaminów oraz mniej restrykcyjnych zasadach dotyczących certyfikacji nauczycieli. To, że Florida Educational Association, największy związek nauczycieli na Florydzie, nie sprzeciwia się idei deregulacji szkół, jest obiecujące.

Wszystkie te regulacje dotyczą nie tylko szkół publicznych. Szkoły prywatne są bardziej niechętne do udziału w programach bonów, jeśli programy te zawierają istotne regulacje. Podobnie niektórzy uczniowie uczący się w domu rezygnują z korzystania z edukacyjnych kont oszczędnościowych (ESA) w celu pokrycia wydatków edukacyjnych, woląc pozostać daleko poza zasięgiem organów regulacyjnych. 

Co więcej, te obszerne regulacje zachęcają – jak to nazywa Adam Thierer – przedsiębiorców do unikania zobowiązań . Przedsiębiorcy wymijający – jak Uber i AirBnB – wykorzystują innowacje technologiczne, aby konkurować z branżami podlegającymi ścisłym regulacjom, ale poza nimi, i w ten sposób wywierają presję na prawodawców, aby ponownie rozważyli swoje rygorystyczne ręce regulacyjne.

W edukacji ci wymijający przedsiębiorcy przeżywają swój moment. Przedsiębiorcy edukacyjni i rodzice pracują nad znalezieniem możliwości edukacyjnych dla dzieci poza tradycyjnymi szkołami publicznymi, które podlegają ścisłym regulacjom. 

Rodzice i pedagodzy uruchamiają nowe modele wychowania i wskrzeszają stare. Szkoły hybrydowe, spółdzielnie , klasyczne konwersacje i inne oferują szeroką gamę opcji dla rodzin. Podczas gdy szkoły publiczne starają się być wszystkim dla każdego dziecka, osoby uczące się w domu dostosowują środowisko tak, aby było obecnie odpowiednie dla każdego z ich dzieci. Chociaż przepisy federalne i stanowe ujednolicają szkoły publiczne, szkoły prywatne, publiczne szkoły społeczne i szkoły domowe mogą oferować zupełnie inną edukację. 

Prawie jedna czwarta dzieci w wieku szkolnym w USA uczęszcza do szkół innych niż tradycyjna szkoła publiczna: szkół prywatnych, publicznych szkół społecznych, publicznych szkół magnetycznych i szkół domowych. Szkoły publiczne w dalszym ciągu tracą zapisy na wszelkiego rodzaju alternatywy. Alternatywy te prosperują tylko wtedy, gdy odpowiadają potrzebom rodzin zapisujących do nich swoje dzieci i gdy szkołom wolno różnić się pod względem zatrudniania, programów nauczania i praktyk. Jeśli szkoły publiczne nie nadrobią zaległości, coraz więcej rodzin wybierze inaczej. 

Najlepszymi regulatorami szkół są wybory rodziców dotyczące miejsca zapisania dzieci. 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Błyskawica w Operacji „Pedestal”,czyli największa bitwa morska w ochronie konwoju na Maltę w II Wojnie Światowej.

Jak to widzą w Ameryce. Czy niższa inflacja zatrzyma podwyżki stóp?

DOGE poważnie podchodzi do wojny z państwem administracyjnym