Społeczeństwo nie może się rozwijać, jeśli system gospodarczy podlega biurokratycznemu zastraszaniu lub gdy dynamika mechanizmów rynkowych jest zniekształcona przez naciski polityczne.Paradoks antypostępu Liny Khan.
Paradoks antypostępu Liny Khan

Przewodnicząca Federalnej Komisji Handlu Lina Khan wypowiada się na temat Amazona i jest to walka, do której przygotowywała się od czasów studiów. Sześć lat temu, w 2017 r., Khan zwróciła na siebie uwagę publikacją artykułu akademickiego, w którym krytykowała dominację Amazona w handlu elektronicznym. Khan miał 29 lat, tylko o rok starszy niż dzisiejszy Amazon.
Częściowo dzięki rozgłosowi, jaki Khan zyskała dzięki tej publikacji, administracja Bidena mianowała ją do FTC i od tego czasu nie mogła się doczekać, aby Amazon znalazł się na pierwszym miejscu.
W artykule Khana zatytułowanym „ Paradoks antymonopolowy Amazona ” opublikowanym w The Yale Law Journal zauważono, że „sama skala i zasięg Amazona… mogą stanowić zagrożenie” dla naszego systemu gospodarczego, a „potencjalne koszty społeczne dominacji Amazona” są niepokojące. Jednak zaledwie stronę przed tymi stwierdzeniami Khan zauważa, że klienci „wydaje się, że ogólnie kochają tę firmę” i że „prawie połowa wszystkich kupujących w Internecie najpierw udaje się bezpośrednio do Amazona, aby wyszukać produkty”.
Artykuł Khana i zainteresowanie, jakie wzbudził, sygnalizują przerażający poziom uników w naszej kulturze. Istnieje silna chęć zmiażdżenia wielkiego biznesu i oczerniania sukcesu miliarderów, mimo że znaczna część ich bogactwa została wygenerowana dzięki sile naszych własnych portfeli. Nasza kawa Starbucks, korzystanie z możliwości smartfonów i szaleństwo zakupów online nie zostały wywołane na siłę – to był wybór. I w dużej mierze dzięki nim jest nam lepiej.
Nie oznacza to, że marketerzy nie poprawili swojej zdolności odwoływania się do naszych zainteresowań, zachęcania do podejmowania decyzji zakupowych i przekonywania nas za pomocą łatwo dostępnych przycisków „kup teraz”. Ale bycie namawianym to nie to samo, co bycie zmuszanym.
Ponad 200 milionów ludzi na całym świecie zdecydowało się na korzystanie z Prime, a nawet agencje rządowe (w USA jest ich zbyt wiele, aby je wymienić) chętnie zapisały się do usługi Amazon Web Services (AWS) . Uruchomienie AWS w 2006 roku przyniosło ogromne korzyści organizacjom różnej wielkości i wielkości , a sam zakres ofert, które Amazon rozwinął na przestrzeni czasu, aby pomóc małym firmom, jest naprawdę niezwykły.
Obecnie ponad 60 procent sprzedaży w sklepach Amazon pochodzi od małych i średnich przedsiębiorstw, a Amazon dołożył wszelkich starań, aby zachęcać do różnych form przedsiębiorczości.
Amazon oferuje pomoc edukacyjną osobom chcącym wykorzystać swoją platformę za pośrednictwem programów takich jak Uniwersytet Sprzedawców i Akademia Małego Biznesu , a także umożliwia sprzedawcom wyróżnienie się i przyciągnięcie uwagi konsumentów w zależności od regionu, w którym się znajdują lub społeczności, które reprezentują .
Wartość wynikająca ze stosowania strategii logistycznych i promocyjnych Amazona jest niezaprzeczalna, biorąc pod uwagę, że zaowocowała ona utworzeniem całych agencji, których jedynym celem jest pomaganie innym firmom w maksymalizacji wykorzystania Amazona.
Rzeczywiście, pomimo niechęci FTC do działalności Bezosa, Amazon jest amerykańską marką, z której można być dumnym. Przez lata firma zdobyła wiele nagród i wyróżnień za swoje podejście skoncentrowane na kliencie , a Amazon jest często wspominany na kursach biznesowych , aby przypominać o najlepszych praktykach w zakresie rozwoju biznesu .
Ludzie kochają markę Amazon – do tego stopnia, że w ankiecie Harvard CAP Harris Poll zajęła ona wyższą pozycję niż armia amerykańska i osiągnęła najwyższe pozycje zarówno na liście Morning Consult, jak i w ankiecie Axios Harris Poll ze względu na swój korzystny status i reputację. Mimo to Khan i jej koledzy z FTC nie doceniają tego, jak Amazon poprawia wydajność małych i średnich przedsiębiorstw lub obsługuje klientów, którzy mogą mieć ograniczone środki .
Jeśli Amazon może zostać pozwany przez FTC za sukces, jaki osiągnął w obsłudze klientów i umożliwianiu sprzedaży zewnętrznym sprzedawcom, jakie szanse ma mała firma na opracowanie własnych strategii i posiadanie autonomii w zakresie własnych operacji i sieci dystrybucji ? Wolność przemysłowa jest bardziej ograniczana przez władzę rządową niż przez władzę korporacji i wszyscy członkowie społeczności biznesowej powinni być zaniepokojeni tym faktem.
Społeczeństwo nie może się rozwijać, jeśli system gospodarczy podlega biurokratycznemu zastraszaniu lub gdy dynamika mechanizmów rynkowych jest zniekształcona przez naciski polityczne.
Przepisy antymonopolowe stosowane przez Linę Khan są naprawdę antypostępowe.
Komentarze
Prześlij komentarz